Konverteringsdræberen over dem alle

Konverteringsdræberen over dem alle

Vidste du at helt op til hver 3. forlader en checkout, på en webshop, hvis de ikke selv kan vælge fragtleverandør? Det viser en undersøgelse som Postnord har lavet blandt mere end 90.000 adspurgte i Norden. Hvis du har har en webshop (eller overvejer at starte en), er det derfor vigtigt at at du gør dig nogle overvejelser omkring, hvilke fragtfirma du helst vil benytte – eller rettere hvilke – for at tilbyde mere end en kan være en enorm fordel. Ja, faktisk kan du decideret blive valgt fra af kunderne, hvis du ikke gør det.

Vælg leverandør med omhu

Når du skal vælge hvilken leverandør, som skal stå for at sende dine pakker, skal du være lidt overvejende i dit valg. Flere ting spiller ind, foruden fragtprisen alene. Nogle kan ikke lide Postnord, nogle har dårlige oplevelser med GLS og så videre. Du bør også kigge på de forskellige fragtfirmaers styrker og svagheder. For eksempel har Postnord suverænt flest udleveringssteder i landet. Og Dao tilbyder kun hjemmelevering op til en hvis størrelse og vægt.
Hvis du sender mange pakker, kan du typisk også få en fragtaftale med et firma. Typisk skal man dog op omkring plus minus 2.500 pakker om året før at dette giver mening.

Hos f.eks. Shipmondo har du mulighed for at få en fragtaftale på én gang med flere forskellige virksomheder. Det kan være både Postnord, GLS, DAO og Bring. På den måde får du fra start lavere fragtpriser, end ved at bestille via fragtfirmaernes egne websites. Men du kan også på denne måde tilbyde alle 4 på din webshop på én gang. Du kan endda få et plugin til din webshop, som gør at kunderne kan se hvilke pakkeshops der er i nærheden af dem. Eller inden for en bestemt radius. Det ses nemlig også ofte at folk vælger en pakkeshop et stykke fra hvor de reelt bor. Det kan skyldes at de ønsker en pakkeshop med længere åbningstider (f.eks. en tankstation). Det kan også være at der ligger en pakkeshop i det supermarked, hvor de handler på vej hjem fra arbejde. Der kan være mange gode grunde.
Derfor er det et stort win og faktisk en usp (unique selling pointe), hvis du er så fleksibel at din kunde helt frit kan vælge.

 

Hvis du dropshipper

Hvis du er en af de webshops, som ikke selv lagerfører dine varer. Eller sælger nogle, som du ikke kan/vil lagerføre selv. Så er dropshipping en oplagt mulighed. En udfordring heri kan dog være, at den mail med info om levering, som din kunde får, pludseligt kommer fra din leverandør og ikke dig. Også selvom du bruger en af de ovenstående fragtselskaber. Hvis det er tilfældet kan du overveje en løsning som Fragtinfo, hvor at dine kunder kan få en special-skrevet besked til dem, fra et neutralt domæne. Det virker med alle fragtfirmaer, for det er ikke koblet op til noget specifikt. Du kan derfor også bruge det uanset hvilket CMS du anvender til din webshop.

Back to top